2019-02-04

2019 m. vasario 4 d. I-o aukšto foje pristatytas integruotas fizikos – dailės projektas, kurį organizavo fizikos mokytoja metodininkė Violeta Speranskaja ir dailės mokytoja Rimantė Vasiljeva.

Mokiniai domėjosi reiškiniais, kuriuos pastebime gamtoje, aplinkoje ir kūrė darbus skirtingomis technikomis (pieštukai, tušas, akvarelė, koliažas).

Parodai darbus sukūrė II gimn. klasės mokiniai: Olesia Vilks, Salvijus Urnikas, Lukas Žutautas, Klaidas Taroza, Titas Tamašauskas, Pijus Austys, Dovydas Vrubliauskas ir Vaidas Ježerkauskas.

Daugelis mąstytojų teigia, kad ir mokslinėje, ir meninėje kūryboje vyksta sunkiai nusakomi pasąmonės procesai, kurie tam tikrais momentais gali būti loginiu mąstymu.

Intuicijos ir logikos, meno ir mokslo derinimas būdingas daugeliui dailės kūrėjų. Anot Alberto Einsteino, „moksliniame mąstyme visuomet esti poezijos elementas“, taigi jis pripažino ir kūrybos vienovę, loginį ir intuityvų mąstymą.

Analizuojant menininkų sukurtus šedevrus, galima neabejoti, kad Mikalojus Konstantinas Čiurlionis, Leonardo da Vinci gerai išmanė astronomiją ir pastarasis netgi tapybą laikė mokslu.

Leonardas da Vinčis patarimas kurėjui:

“Mes žinome, kad kitų klaidas dailėje pastebime geriau nei savąsias… Kad to išvengtum, patariu, jog tapydamas turėtum po ranka veidrodį ir jame dažnai žvilgčiotum į savo kūrinį. Pamačius jį atvirkščią, tavo paties paveikslas pasirodys tarsi kito meistro ranka tapytas, ir tu įvertinsi savo klaidas.”

Projekto metu įsitikinome, kad dauguma mokslininkų nebuvo abejingi menui : Avicena, Michailas Lomonosovas, Mikalojus Kopernikas, Fritjof Nansen, Samjuel Morse, Jan Anri Fabre, Walter Scott, Robert Wiljams Wood.